Blog

Test koloběžky Kickbike City G4

Nedělní slunečné odpoledne přímo vybízelo k pilotování svého soukromého tryskáče, avšak kvůli sopečnému prachu musel pan Liška změnit své smělé plány a rozhodl se otestovat další z modelů Kickbike. Minulý víkend se pod jeho vahou prohýbala hliníková konstrukce Sportmaxu, kterou společně s kolegou Vláškem testoval na asfaltových silnicích mezi Prahou  a obcí Srbsko na Berounsku.

Tentokrát se zaměřil na model City G4 ( železné konstrukce ),  který „odstrojil“ od „městských standardů“ a vyrazil s ní do přírody.

Koloběžka City G4 je už podle názvu určená především k osobní dopravě po městě a do zaměstnání. Tomu odpovídá i výška řidítek a výbava – elegantní, ale plechové blatníky zakrývající obě kola, přední a zadní odrazka, stojan, košík, dvě V brzdy a trekková pneu. Tato výbava a výška řidítek dělá problémy milovníkům svižné až závodní jízdy, k ní jsou ovšem určeny modely jiné. Možná proto panu Liškovi chvíli trvalo, než se sladil s vymožeností vysokých řidítek, u kterých není tolik shrbený, ale na druhou stranu mu překáží ve výkopu nohou před kolo. Výška řidítek ale splňuje svou funkčnost právě při jízdě po městě, kdy se koloběžkář(ka) nemusí bát, že si ušpiní svůj kostýmek či oblek při cestě do práce.

Pan Liška City G4 „odstrojil“ od obou blatníků, aby odlehčil svému monopostu, a snížil  stupátko, aby snížil světlost a tolik se na delší cestě neunavil. Je pravda, že kvůli nemoci a své drahé polovičce, která ho doprovázela na bicyklu, vybral jednoduchou trasu z Českých Budějovic ( sídliště Vltava střed ) na Hlubokou n./Vltavou a zpět po druhém břehu řeky, tj. cca 20km.

První část cesty vedla po panelové cestě směrem k obci Opatovice, jejíž selské baroko září po povodních do dáli novotou. Za nimi však přišel menší oříšek v podobě děravé a hrbolaté polní cesty. Pan Liška se smutkem zjistil, že si zapomněl doma imbus, takže kdyby chtěl stupátko jednoduchým pohybem opět zvýšit, musel by přeštelovat brzdové špalky, což bez imbusu bez použití síly nejde…a opět mu vyvstala otázka, k čemu je vlastně zadní brzda na koloběžce nutná? Ortodoxní kooloběžkáři jezdí bez brzd, mírně ortodoxní, mezi které se počítá i pan Liška, preferují pouze brzdu přední, neboť zadní kolo je menší a stejně v zatáčkách má tendenci ke smyku, který zadní brždění ještě více podporuje…

Ale vraťme se mezi hrboly a díry polní cesty mezi Opatovicemi a Hlubokou. City G4 dostala zabrat, ale prokázala svou odolnost a vyčerpaného devadesátikilového pana Lišku dovezla do restaurace Kuki, kde se musel občerstvit. Ještě v Hluboké kousek od restaurace dostal na kočičích hlavách smyk a musel z koloběžky vyběhnout, ale vše ustál se stoickým klidem. Sebral ze země koloběžku, rozsypané věci po silnici ( praktický košík použil pan Liška a naplnil ho náhradním oblečením ) a s úsměvem na rtech vyrazil za pozdním obědem.

Lahodné jídlo, příjemná obsluha, české hity a drahá polovička ho inspirovaly k tvorbě a na verandě restaurace vytvořil několik tématických fotografií. Po kávičce a zaplacení se vydal kolem zpět po cyklostezce číslo 12 zpět do Českých Budějovic, kde s radostí sepisuje tyto řádky.

„City G4 obstála i mimo město a jsem rád, že toto mohu konstatovat po vlastní zkušenosti!“

Se srdečným pozdravem pan Liška

Kickbike City G4 Krocení City G4 pohodička na výletě Kickbike City G4 a kolo