Blog

Tréninkový kemp Třeboňsko-Dolomity

 

V rámci přípravy na projekt Kick Your Life, Kick France 2013 jsme absolvovali docela slušné porce kilometrů, nastoupaných výškových metrech a vypotili mnoho litrů vody, adrenalinu ale především spoustu krásných zážitků na stupátku mezi dvěma koly.

Neděle 2.9.
V ranních hodinách se vydává na svou cestu jako první pan Jan ( UltimaleaDr. ) a v doprovodu Radka Kislingera vyjíždí na svém cestovním Kickbike RaceMAX z Prahy do základního kempu v Hrachovišti na Třeboňsku. Radek byl nucen dle pokynů z vysílačky opustit pana Jana na 70km. Ten zvládl zbytek trasy bez menších obtíží a v pozdním odpoledni dorazil – 175km. Tam o několik hodin později míří posádka vozu Ford Focus ( sl. Pavlína a p. Jaromír ) a cestou nabírají po divadelním představení pana Lišku v Českých Budějovicích. Následuje společenský večer, který se jemně protáhne do ranních hodin.


Pondělí 3.9.
Budíček v 8.00 bolí! Po vydatné snídani osedlávají všichni své koloběžky, mimochodem vše Kickbike RaceMAX, a jasným cílem je zahřívací etapa přes Slavonice. Hned na 10.km dochází k chybce v navigaci a následuje menší zajížďka cca 15km. Borci ( sl. Pavlína se dá podle svých výkonů mezi borce počítat též ) protínají česko-rakouské hranice u Nové Vsi a v cyklistickém vláčku se blíží k Litschau. Cestovní rychlost je zpočátku zbytečně vysoká – cca 20km/h – jde o vytrvalostní etapu, kdy je potřeba udržovat co nejnižší tepovou frekvenci a především ušetřit co nejvíce sil. Z Litschau do Nové Bystřice následuje po sobě několik kopečků, které ztrestají pana Lišku, který je nadšen z pohybu na stupátku mezi dvěma koly na stupátku a nebojí se tempo lehce tahat trochu více, než je třeba. K tomu napomáhá i jeho styl s vysokým nášlapem – jde o styl spíše závodnický. Křeče v obou zadních stehnech mluví za vše. V Bystřici následuje vydatný oběd, kdy všichni naberou síly. Oběd byl natolik vydatný, že několik následujících kilometrů se jede poměrně ztěžka. Avšak krásy České Kanady a nádherné počasí vše přebije. Slavonice, 85.km – svačinka na náměstí a cesta zpět – tentokrát přes Rakousy opět na Litschau, výdup na Schlag a krásných 15 zbývajících km po rovinaté třeboňské pánvi. Výsledek 143,2km.


Úterý 4.9.
Cíl vstát co nejdříve a vydat se na horskou etapu. Původně plánovaný start na 7.00 vychází až na 8.10. Z našeho „base campu“ nastupujeme na jižní cestu na Nové Hrady – Horní Stropnici – Dobrou a Hojnou Vodu. Následují divoké Novohradské hory, cesty skvělého asfaltu se střídají s rozbitými lesními cyklostezkami. Přes zapomenuté zakoutí tohoto cípu republiky se dostáváme přes Leopoldov a Tichou do Dolního Dvořiště. Vynikající oběd na náměstí. Opět těžké žaludky. Tentokrát však následuje pouze 1,5km dlouhé stoupáníčko k Rybníku a několikakilometrový sjezd do Herbertova. Po něm se roztáčí pověstný ultimátní červenožlutý vláček a točí se přes Vyšší Brod a Loučovice až na hráz lipenské přehrady. Návštěva koloběžkové půjčovny Lipnocetrum přímo v místní Marině. Cyklostezka Lipno-Frymburk. Lehké občerstvení. Následujícího úseku z Frymburka přes Světlík do Českého Krumlova se obáváme kvůli stoupání a rozbité nekvalitní silnici – přes prázdniny se však stal zázrak! Po celé délce tohoto úseku je nádherný nově položený asfaltový koberec a jízda po něm je fantastická. Stoupání bolí, ale následují kilometry překrásných bezpečných sjezdů! Krumlov – silnice směr Kaplice, odbočka na Velešín a výšlap do Svatého Jana nad Malší. Dále Trhové Sviny – Olešnice – Jílovice a cíl. Celkem 168km s nastoupanými 2141m.


Středa 5.9.

Čeká nás přesun do Dolomit, tudíž ráno si dáváme lehkých 40km ve vyšším tempu na vyjetí dvou resp. tří posledních etap. Složité nakládání auta, oběd, potřebný nákup a hurá směr dále na jih. Cesta se z původně plánovaných 6h protáhne a na místo dorážíme kolem 23h – Colfosco, část Convary, příjemný pension a apartman Sirio.

Čtvrtek 6.9.
Po náročném přesunu se budíček přesouvá na 8.hodinu ranní. Výjezd se zpozdí až na 10.00. Podle instrukcí Honzy „Fida“Horáka se vydáváme na „lehký“ 50km okruh – sjezd do Convary, výšlap na Passo Campolongo, sjezd do Arraby – výjezd na Passo Pordoi ( krásných 33 serpentin ) – sjezd a výšlap na Passo Sella – sjezd a výšlap na Passo Gardena – Colfosco. Vydatná večeřa a příprava na zítřejší královskou etapu, v které vyhasly všechny naděje Romana Kreuzigera na letošním Giro d´Italia.

Pátek 7.9.
Budíček 4.45. Svižná snídaně, sedáme do vozu a vydáváme se na start – vesnička Pfalzen. 7.00 výjezd. Je kolem 5°C. Prvních 10km roztáčíme pomalu náš vláček do mírného stoupání – ideální na ranní zahřátí! Poté překrásný sjezd. Následuje 15ti kilometrový rovinatý úsek po hlavní silnici – asi nejnepříjemnější část celé cesty, a dále  se začíná stoupat pomalu ale jistě na Passo Valparola ( cca 40km do kopce ), na jehož vrcholu vzdává pan Liška pro bolest achillovky a aby nezdržoval soukeníky pana Jana a Jaromíra vzdává se možnosti překrásného 50km dlouhého sjezdu do Caprile, kde pan Jaromír získal rychlostní prémii, dále na Alleghe a Agordo. Poté přichází stoupání s názvem Passo Duran – stoupání první kategorie v pekelném vedru. Zde je jednodušší a méně namáhavé jíti pěšmo, než se odrážet. Následný sjezd klikatou a neskutečně úzkou silnicí, kde se nevejdou dvě auta vedle sebe, v nás vzbuzuje respekt k cyklistům, kteří se vrhají po této silnici jako japonští kamikadze. Následuje poměrně „jednoduché“ stoupání na Forcella Staulanza. Zde oba borci doplňují tekutiny a stravu – podle domluvy doprovodný vůz čekal každých cca 10km, především pak ve stoupáních každé dva km. Oba jezdci byli nuceni stále jíst a pít, aby jim nedošlo. Sjezd a závěrečný výšlap první kategorie na pověstné Passo Giau. Tma přichází velmi rychle, oba jezdci se nasoukavší do reflexních vest a dalších bezpečnostních pomůcek a stoupají na tento vrchol. Lehce po 21h se ozývá vítězný pokřik od cedule Passo Giau – zcela vyčerpaní ale šťastní se fotografují s cedulí, v rámci možností se bleskově oblékají a chystají se na sjezd do Cortiny d´Ampezzo. Mají pouze jednu čelovku, tak se přechází na plán B, kdy pan Liška v autě jede těsně před dvojicí koloběžkových hrdinů, svítí jim na cestu a pomocí blikání upozorňuje na případné nerovnosti na silnici a především ukazuje směr zatáček. 22.00 Cortina – všichni jásají! Demontují koloběžky, sedají do auta a vrací se na základnu. Resumé: 188km, převýšení 5400m, čas 14h.59min..

Sobota 8.9.
Relaxační den – turnaj ve stolním tenise, vínko, sbírání energie na lehátkách pod dolomitským horským sluníčkem. Čest všech koloběžkářům zachraňuje slečna Pavlína, která se neohroženě vydává na solo expedici a zdolává Passo Valparola, sjezd do Arraby, výjezd na Passo Campolongo a zpět do Colfosca.


Neděle 9.9.

Balení a cesta zpět přes Brenner, Mnichov, Plzeň a Prahu.


RESUMÉ:

Tento týden nám ukázal, co umí udělat Alpy s tělem koloběžkáře. Kde a na čem budeme muset ještě zamakat – především posílení zádových svalů, předních stehen a kotníků. Nadále jsme pokročili v organizaci doprovodného vozu. Každá minuta ztracená při převlíkání na kopci či pod kopcem, nepřipravená svačina, neschopnost najít sebemenší maličkost pak zbytečně prodlužuje dobu trvání etapy. Neméně důležitá je přesná navigace a přesné mapy. A to nám ještě přálo počasí, kdy celou dobu svítilo sluníčko a bylo nádherné počasí. Chce to tudíž vymyslet oblečení a postup při etapách v dešti.

Děkujeme za skvělé rady a tipy na etapy Honzovi „Fidovi“ Horákovi a všem, co jste nám drželi a stále držíte pěsti!

Váš Tým e-kolobezka.cz a Ultima


Tým Ultimy na soustředění - zleva pan Jan, pan Jaromír, slečna Pavlína a pan Liška - base camp Hrachoviště Vitamíny a další povolené suplementy - nedílná součást k dřině a píli. Červenožlutý vláček - točení koloběžkářů po 5min. skvěle fungoval a šetřil síly Stejný vláček podél úzkokolkejky na rakouský Litschau Zasloužený oběd v Nové Bystřici Pan Jan pečlivě nad mapou vymýšlí další kroky... Hraniční kámen Čechy-Morava - panové Jan, Jaromír,Liška Recept pana Lišky - voda v bidonu doplněná o lipa - rychlý přísun cukrů do těla Náměstíčko ve Slavonicích a lehká siesta Den druhý - Horní Stropnice a lehké občerstvení v místním obchůdku Kostel Dobrá Voda a pramen "živé" vody - už začíná být potřeba Novohradské hory - překrásná divoká příroda a žádný provoz na silních - paráda! Oběd v Dolním Dvořišti...koloběžky odpočívají též v kolostavu Hráz Lipenské přehrady Před provoznou pana Krejzy, půjčovnou sportovního náčiní LipnoCentrum v Marině v Lipně nad Vltavou ( i ve Frymburku ). Můžete si zde zapůjčit koloběžky Kickbike - modely Sport G4, City, Freeride- celkem cca 12ks Odpočinek na mostě v Českém Krumlově Energetický nápoj je občas třeba...chuť ale nepříliš valné chuti :-) Důležitá je i regenerace - pan Liška nespadl do septiku, ale cíleně relaxuje ve studené vodě místní studánky Pan Jaromír rozjímá při časovce u kapličky v Šalmanovicích Dolomity, Colfosco u Corvary, penzion Sirio, doprovdný vůz a montáž koloběžek po náročném přesunu Sl. Pavlína ač fotografka, neví, jak se před objektivem tvářit To je jiný úsměv!!! Při výšlapu na Passo Campolongo U cíle prvního ze čtyř pass 33 serpentin z Arraby na Passo Pordoi Tréninkový kemp Třeboňsko-Dolomity Tréninkový kemp Třeboňsko-Dolomity Tréninkový kemp Třeboňsko-Dolomity Pohled k Passo Sella A pohled z Passa Sella se sl. PAvlínou a vrcholem Marmolada v pozadí Stroje pana Jaromíra a pana Lišky - seriově vyráběné koloběžky Kickbike RaceMAX Žluté komando - dresy sponzorsky darovanéod firmy ATEX Stoupání k PAsso Gardena No comment Co dodat podruhé?! Passo Gardena Pohled z Passa Gardena na Corvaru a Colfosco náš dolomitský base camp